Педагогічна майстерня


Розробка уроку з образотворчого мистецтва у 4 класі


Тема «Виконання  ескізу  плаката  або  вітальної  листівки до  свята    із  використанням  невеликого тексту»




Мета: розширювати уявлення  учнів про  роль графічного  мистецтва; формувати поняття про  відповідність і врівноваженість зображення і шрифтової  композиції; удосконалювати композиційні  навички   у процесі  виконання декоративно-графічних  робіт; ознайомити із  технікою паперопластики ; розвивати фантазію, уяву, естетичні смаки; дотримуватись правил  техніки безпеки  під  час  роботи  з  ножицями.
Тип  уроку: комбінований
Обладнання: підручники, ІКТ - презентація, кольоровий  папір, ножиці, клей, картон, серветки, зразки  робіт, схеми  написання літер  рубленим  шрифтом,    зразки  вітальних  листівок, плакати, стінгазети, фарби, фломастери, простий  олівець, лінійка, гумка, шаблони  ялинки і сніговичка, серветки, вода,білі аркуші  паперу  для фізкультхвилинки.
Музичний  ряд: Пісня   Алли Мігай  «Зима», А.Вівальді «Пори  року .Зима»
Хід  уроку:
I.Організаційний  момент  уроку.( Діти заходять під  музичний  супровід).
- Доброго дня, любі діти! Ви прослухали  фрагмент  пісні. Про що в ній співається?  .
(Діти дають відповіді).
Слово вчителя: Правильно, в пісні  співається  про  пору  року  зиму. Адже зараз яка у нас пора року?(Зима). Отже,   про  зиму  можна  і вірші розказати, і пісню заспівати , і малюнки намалювати. А ще скоро у нас наближаються  новорічні свята. (Діти  називають :Св.Миколая,Новий рік,Різдво). Кожний рік має символічне значення зодіаку. А знаєте, що цей новий рік – рік  синьої дерев′яної кози. В кожній  країні  святкують  новорічні  свята  за  своїми традиціями, звичаями, обрядами. А щоб  привітати  із  святами люди  вітають один  одного вітальними  листівками. Тож ми сьогодні  теж  будемо   створювати   вітальні  листівки  із  невеликим  написанням  тексту. Але  перед  початком  роботи  нам  треба  згадати  про  букви, шрифт  та  види  шрифтів.
II. Актуалізація  опорних  знань
- Що таке  букви ? (Це  графічні  знаки)
- Що таке  шрифт?   Із  чого  він    складається? (Шрифт  складається  із  букв)
- Назвіть  шрифти  які  вам  відомі (Рублений, стрічковий, мальований, вільний, каліграфічний)

III.     Робота  над  темою
1.Перегляд ескізів  стінних  газет, плакатів, вітальних  листівок (презентація).
2.Бесіда  про  значення  плакатів, стінгазет, вітальних  листівок.
3.Поетапне  виконання  композиції ( вітальної  листівки)   вчителем.
4.Відомості  про паперопластику.
5.Фізкультхвилинка. Гра «Сніжки» під  музичний  супровід.
 
 



Слово  вчителя:

 А   тепер   налаштуємося  на  працю. Ми будемо  працювати  ножицями.
Давайте  пригадаємо правила з техніки  безпеки  під  час  роботи (Діти  називають правила).
IV. Практична  діяльність  учнів. Пояснення  до  виконання  завдання.
Слово  вчителя:
Ми маємо з  вами  кольоровий  папір  (синього, блакитного,білого,бузкового  кольору) ,  який  складаємо  навпіл. Потім одну  половину паперу  знову ж таки  складаємо  ще навпіл. Далі  промальовуємо простим олівцем  одну  половину  віконечка із заокругленим краєм. Розгортуємо  папір, прорізаємо  ножицями  по  лінії  згину  та верхню  частину заокруглення віконця. Відкриваємо   у  різні  сторони  папір, отримуються  створочки  віконця/ Тепер  беремо шаблони  ялиночок  або  сніговичків (на  вибір) та  обводимо простим олівцем. Вирізаємо  ножицями  силуетне зображення і оздоблюємо   ним вітальну листівку. Фарбами  або  фломастерами  виконуємо  написання  невеликого  тексту-привітання  із  святами. Домальовуємо сніжинки. Учні  працюють  у  групах, та  виконують   вітальні  листівки  за  вибором.
Під  час  виконання  завдання  звучать  музичні  фрагменти А.Вівальді  «Пори  року. Протягом  уроку  з учнями  проводиться  індивідуальна  робота.
V. Підсумок  уроку
- Перегляд  та оцінювання  дитячих  робіт та  визначення найкращих на уроці  учнів  (налаштування  на  позитив) - нагородження смайликами.
Очікування:  - Що я  навчився…
                         - Що я  дізнався…
                         - Що  я виконав..
VI. Домашнім  завданням  дітям  буде – прочитати   вірші  про зиму.


  


КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ «МИСТЕЦТВО»   3 КЛАС

ТЕМА УРОКУ
«Вічний вогонь»

Мета:   на краєзнавчих матеріалах розкрити героїку, патріотичну сторінку учасників війни рідного села; познайомити учнів з традиційними техніками декоративно-прикладних мистецтв, викликати у дітей       патріотичні почуття за рідну Батьківщину, ветеранів війни.
Тип уроку: інтегрований
Обладнання: електронна система, відео фрагмент «Ветерани війни нашого села», медіа бібліотека ; ключові поняття: прикладні техніки, символи.
Матеріали: кольоровий  папір, ножиці, клей, серветки.

Хід уроку

І.Організаційний момент уроку.
ІІ.Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ Актуалізація опорних знань.
ІУ.Вивчення нової теми уроку

І.Вступ.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів:
Слово вчителя:
Діти, ми продовжуємо на нашому уроці працювати над темою «Вічний вогонь» (Музичний супровід про війну)
В серці у кожного із вас горить частина вічного вогню.
Війна. Страшне слово.
Дорогою ціною український народ заплатив за своє визволення у найстрашнішій за всю світову історію війні 1941-1945 рр.
Наслідком кривавої війни стали мільйони загиблих бійців.
                                     Ніхто не забутий
                                     На попіл ніхто не згорів
                                     Ми пам'ятаєм  загиблих солдатів
Барвик:
Серед нас живуть ще люди, які пройшли через вогонь війни. Зараз вони вже дуже старенькі, немічні.
Ми не завжди буваємо до них уважними, а їм так потрібна наша любов і допомога.
Вчитель:
А зараз діти давайте пригадаємо, яке ви отримували завдання додому. Лясолько, допоможи нам, будь  ласка,
Лясолька:
 А домашнім завданням було – відвідати ветеранів війни, що проживають у нашому селі.
Вчитель:
Давайте подивимось відео фрагмент цієї зустрічі (Перегляд відеофрагменту)
Барвик:
Людям похилого віку особливо потрібні тепло, лагідне слово, ніжний дотик.
Вчитель:
Діти,  а хто із вас може згадати про своїх прадідусів-фронтовіків. (Відповіді учнів) (Декламація вірша)(Далі звучить пісня «Мій дідусь – ветеран)
Вчитель:
Наближається День Перемоги і ми хочемо привітати із цим Святом.
Тому на згадку зробимо святкові вітальні листівки.
Традиційно листівки прямокутної форми або трикутної форми
У роки війни солдати надсилали листи трикутної форми.(Демонстрація трикутного листа)
Вчитель:
Діти, а які техніки можна використати для листівок (Діти називають – аплікація, витинанки-силуетні, ажурні)
Вчитель:
Лясолько, ащо таке витинанки, підкажи нам, будь ласка.
Лясолька:
Витинанка – вид декоративного мистецтва, означає «Вирізати». Вони є ажурні та силуетні. (Показує витинанки)
Вчитель:
А ти Барвику, що знаєш про аплікацію?
Барвик:
Аплікація – техніка вирізання зображення з одного матеріалу та накладання на нього іншого. (Демонстрація аплікації)
Вчитель:
А які зображення ви бачили на листівках (Діти називають)
Вчитель:
Барвик, а які за призначенням бувають листівки-запрошення, вітальні, ювілейні (Показують їх)
Вчитель:
А ще діти, на вітальних листівках є зображення знаків-символів (абетка символів) Наприклад  : дерева життя, безсмертник – символ життя, пам’яті, шани, глечик – символ чистоти, соняшник – тепло, радість, голуб – мир.
Сприймання художнього твору Г.Польового «Соняшник із райдугою»
Пиатання:
Чому художник не випадково поєднав соняшник з веселкою?
Діти дають відповідь:
Тому що соняшник  символ тепла, а веселка символ життя.
Вчитель:
Давайте пригадаємо правила ТБ під час роботи з ножицями. А ви Барвик, Лясолько нагадайте.
Барвик:
Пам’ятати треба нам ,
що різать можем лиш від себе
І акуратно працювати,
І особливо обережно.
Лясолька:
Щоб правильно ножиці
Другу подать
То зімкнуті леза в долоні узять,
Закінчивши працю,
Прибрати все чисто,
А замкнуті ножиці
Покласти на місце.

Практична діяльність учнів
Вчитель:
Паралельно виконує панно «Вічний вогонь» (Петриківський розпис)
Під час роботи звучить музичний супровід.

Підсумок уроку.
Готові роботи прикріплюються на тканину.
Вчитель:
Діти, чому художник Г.Польовий невипадково поєднав на картині веселку з соняшником? (Діти дають відповідь: Тому що соняшник – це символ тепла, радості, веселка – це життя.
Ми сьогодні робили творчі роботи. Сюжет присвячений ювілею Перемоги. Мовою різних мистецтв: музичного мистецтва, образотворчого мистецтва, кіномистецтва, поезії, різних жанрів прикладного мистецтва. Ми з вами переконались , що день Перемоги заслуговує поваги в нашому житті.
Барвик:
А давайте кожного року, навіть коли станемо дорослими разом зустрічати свято Перемоги біля Вічного вогню.
Вчитель:
Діти, ми сьогодні з вами працювали на уроці і у кожного із вас залишилося враження і настрій. У нас є сонечко і хмарки. Ви виберете сонечко, якщо вам сподобався урок, з’явився гарний настрій, а хмарки можливо щось не сподобалось або є побажання. (Діти вибирають символи).
Вчитель запрошує на святковий концерт разом з Лясолькою і Барвиком.



Конспект уроку образотворчого мистецтва

Тема «Дерево життя»

Мета уроку:  сприяти сприйманню учнів образу Дерева життя в народних орнаментах, живопису, скульптурі, оздобленні культових споруд; розширити поняття про види декоративно-ужиткове мистецтво-витинанку; навчити створювати витинанки; розвинути творчість, охайність, почуття поваги до роботи своїх однокласників; дотримуватись правил ТБ під час роботи гострими предметами; виховувати естетичний смак.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і навичок.
Обладнання: роздатковий матеріал – вирізані з паперу глечики, фломастери; загадки про дерева, дитячі роботи-витинанки, силуетне зображення дерева на плакаті (виконане вчителем), вирізані фігурки листочків дерева, кольоровий папір, ножиці, клей. Заготовка для колективної роботи (схематичне зображення)Хід урокуІ.Організаційний момент уроку.ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів «Діти, скажіть, будь ласка, що росте в лісі? Дерева»ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.Добрий день, діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. На наш урок завітали гості. Давайте ми з вами відгадаємо загадку (за кожну правильну відповідь ми будемо чіпляти листочки дерева)Загадка «Літом одягаються, а на зиму одежі цураються» діти дають відповідь «дерево»Отже, ви правильно дали відповідь – уе дерево.А що ви можете сказати про дерево, яку можете сказати інформацію (Діти називають породи дерев, їх використання, в усній народній творчості, в художніх творах, віршах, казках, фольклорі, історичних подіях)Правильно діти! А які породи дерев ви можете назвати  (відповіді – листяні, хвойні)ІУ. Оголошення теми і мети уроку.Темою нашого уроку буде дерево життя. Давайте ми промовимо його уголос всі разом.Сьогодні ми познайомимося із значенням «дерева життя» в житті українського народу, а саме: у витинанках, вишивках, кераміці, декоративно-ужитковому мистецтві.У.Робота над вивченням матеріалу вчителя із елементами показу.Слово вчителя: Ще у древніх словян на посуді зображувалось дерево життя у вигляді символічних знаків та орнаментах. Ось давайте ми з вами розглянемо керамічний посуд древніх словян і скажемо, що ви бачите на них (діти відповідають – лінії, смужки,крапки). Так, правильно. Саме лінії – є початок життя людини, продовження роду людського.А давайте ми з вами побудемо теж древніми словянами і відтворимо своє дерево (Роздаю їм заготовки глечиків і фломастери) Свої роботи, діти, виставте на дошку. А ще, діти, у нас є і родовідне дерево. Як у кожній родині є – бабусі, дідусі, батьки, діти, так і у дерева є коріння, гілки та плоди. Розгляньте родовідне дерево своїх однокласників.Дерево життя зображували: у живописі, декоративному розписі, вишивці. Витинанках та скульптурних творах.Витинанки – це орнаментальні й фігурні прикраси, ажурно витяті ножицями вирізані ножем з білого або кольорового паперу.Витинанки відомі ще з 5 ст до н.е., це були вироби із шкіри та хутра. В середині 19 ст. в українських селах номи почали оздоблювати хати.Прикрашали ними ікони, виготовляи також до урочистостей та до свят: на заручини, весельні, жниварські.УІ. Пояснення вчителем практичної роботи з використанням ІКТСлово вчителя: Давайте, ми розглянемо витинанки, які зробили діти та самі виготовимо нашу колективну витинанку класу «Дерево життя»А тепер подивимося як треба робити витинанки. Про це нам розкажуть Барвик і Лясолька. (Пояснення виготовлення витинанки)УІІ. Повторення правил Техніки безпеки з роботи з ножницями (діти повторили правила поводження під час роботи)УІІІ.Далі показую спосіб виконання і послідовність виконання витинанки.ІХ.Виконання практичної роботиОтже, діти, свої витинанки ми чіпляємо на папір з вашими іменами.Х.Підсумок уроку- перегляд дитячих робіт;- обговорення уроку та оцінювання;- закріплення знань і вмінь учнями нової теми уроку.Питання: Що таке витинанка?Що таке Дерево життя?Слово вчителя: Отже, діти, сьогодні на уроці ми з вами дізналися про образ Дерева життя в житті та мистецтві українського народу. Ознайомитися з мистецтвом витинанки, її призначенням та використання. Навчалися виготовляти власноруч колективну витинанку. Вашим домашнім завданням буде знайти цікаві вірші, пісні, оповідання та історичні згадки про дерева в житті нашого народу. На цьому наш урок закінчено.



                                               Конспект заняття                                                           
                                               Тема «ТЕХНІКА НАБРИЗКУ (АЕРОГРАФІЯ)

Мета: ознайомити дітей із нетрадиційними техніками –технікоюнабризку(аерографією),матеріалами  та інструментами ,способами виконання;навчити виконувати графічні  композиції із використанням  природних  матеріалів;розвивати  творчі здібності , фантазію,зорову  пам,ять ,уяву;виховувати  художній смак  та зацікавленість  новими  графічними  техніками.
Тип  заняття: створення сюжетної  композиції (на  вибір)
Обладнання:папір,картон,газета,фарби-гуаш,акварель,зубна  щітка,лінійка,гребінець, пензлики,серветки,посуд  для фарби,вода,клейонка,природній  матеріал-листя різного  розміру  та форми, зразки  робіт.
Хід  заняття.
I.Організаційний  момент  заняття. Привітанння  з  дітьми.
II.Повідомлення  теми  і  мети заняття.
-Діти!Сьогодні ми ознайомимося із новою  нетрадиційною  технікою  у графіці  - технікою набризку(аерографією).
Чимало  художників  досконало   володіють давно  відомими  техніками  і використовують у  своїй  роботі  багато  художніх  матеріалів таких, як акварель, олійні та гуашові фарби,олівці. Сучасна художниця Валерія Даувальдер  створює свої  роботи за  допомогою  картопляної  монотипії.
Свої  твори вона  виконує за  допомогою  розрізаної  навпіл  картоплини, то ставлячи  відбиток, то прокручуючи картоплину  на  аркуші  паперу  художниця  досягає  створення  неповторної  фактури  та  образів, які  потім   домальовує, завдяки  своїй  фантазії.(Перегляд  репродуктивного  ряду).
Існує  дуже  багато нетрадиційних  засобів зображення,але  сама фантазія  може  допомогти нам  знайти ще й  інші.А ще  дуже  цікавими  стають  роботи, у яких  поєднані  кілька  технік. Пропоную  вам  розглянути  зразки-  друкування  гумкою, ниткографія,восківка.
-Скажіть,будь  ласка  , діти вам  сподобалися  такі  роботи ?А чи  хотіли б ви  створити  сьогодні  такі  роботи  власними  руками ?
Давайте ми ознайомимося із  видами  виконання  техніки  набризку,  прийомами  виконання, матеріалами  та  інструментами.
Отже  ,техніка  набризку(аерографія)-це забризкування фарби за допомогою аерографа(пульверизатора). Але  замість  нього  можна  використовувати стару  зубну  щітку.
Перед  початком  роботи  краще  застелити стіл клейонкою або  старою  газетою. У будь-яку  посудину  наливають  розведену  водою  фарбу(гуаш  або  акварель). Стару зубну щітку обмокують у розчин  та, обережно  тримаючи її над  підготовленим  аркушу  паперу проводять  зверху  по щітці лінійкою або гребінцем  у напрямку до себе. При цьому фарба буде бризкати на папір. Це повторюють до тих пір,доки не  буде досягнуто потрібної насиченості  кольору.
  Для отримання різнокольорових бризок беруть розчини різних кольорів для виконання набризку.
  Для отримання великих крапель  використовують щетинний  великий  пензель, яким різко струшують фарбу над аркушем  паперу.Окрім великих  крапель  може з,явитися новий  ефект- тонкі  прямі  смужки.
  Таку техніку  можна використовувати для  виготовлення  декоративного паперу, оформлення стінних  газет,зобразити  зіркове  небо,салют,а  також,використовуючи трафарет, отримувати цікаві  зображення, Якщо  на аркуш  покласти  звичайні  листочки(або будь-яку силуетну  форму)та виконати набризк,то можна отримати білий  силует на кольоровому  фоні.
  Також у цій техніці можна створювати зображення  за трафаретом.
  ОДНОКОЛІРНЕ  ЗОБРАЖЕННЯ.
На міцний  папір або  картон  наносять майбутній  малюнок.Папір(картон) беруть більшого  розміру ніж аркуш паперу, на який буде наноситись  зображення, Кінцем  скальпеля або  ножа для паперу вирізають контури, штрихи та плями, що будуть мати  колір. Готовий  трафарет змащують олією,щоб він не розмокав під час  використання.Потім ,поклавши його на чистий аркуш  паперу, виконують набрезк  розчином  фарби
  За бажанням,в аерографїї можна  добитися плавних  переходів від  світлих  тонів до  темних.
БАГАТОКОЛІРНЕ  ЗОБРАЖЕННЯ.
У багатоколірній  аерографії кожний  колір  переноситься на  окремий картон  і вирізується, Виконують  кольорову  аерографію,  набризкуючи  фарбу  у  послідовності-від  світлих  до  темних, враховуючи  їхнє  змішування.
 Кожний  із  вас може  спочатку виконати  або  замальовку або , використовуючи  природний  матеріал ,створити сюжетну  композицію.
 Підготуйте  свої  робочі  місця, всі необхідні  матеріали  та інструменти.  Продумайте  сюжети  своєї  роботи, фантазуйте.
 По завершенню  роботи , робочі  місця прибираємо.Готові  роботи  можна  оформити в  рамки або  паспарту  для  своєї  виставки.
III. Підсумок  заняття.
Всі   роботи виставляються на  демонстративну  дошку для  обговорення  .


ЗРАЗКИ ДИТЯЧИХ РОБІТ У ТЕХНІЦІ НАБРИЗКУ (АЕРОГРАФІЯ)





















Конспект уроку в 11 класі за темою "Психологічна підготовка старшокласників до ЗНО"

Мета: ознайомити учнів з особливостями підготовки до ЗНО; сформувати психологічну готовність до складання іспитів та ЗНО.
Хід заняття
І. Організаційний момент уроку.
ІІ. Мозковий штурм "Екзамен - це ..."
ІІІ. "Знайомство" - Ім'я та свою рису характеру на першу літеру свого імені.
ІV. Інформаційне повідомлення "Психологічна підготовка до ЗНО".
- План роботи.
1.Вправа на релаксацію "Джерело енергії".
2. Вправа "Психологічна формула успішного складання екзамену".
3. Вправа "Комплімент"
4. Вправа "Як найлегше запам ' ятовувати" (інформаційне повідомлення).
5. Вправа "Вербальна пам'ять"( за темою ) "школа", "фізика", "географія", "музика", "спорт".
6. Вправа "Анограма"
З кожної пари по наведних слів шляхом перестановки літер потрібно скласти назву великого міста. Усі літери повинні бути використані: 
Мак+сад, Лані+бос, Слова+и+брат, Жар+пи, Берн+лі, Пар+га, Рів+ченці,Сом+ква, Пова+лот.
Відповіді: Дамаск, Лісабон, Братислава, Париж, Берлін, Прага,Чернівці, Москва, Полтава.
V. Підсумок уроку. Заключне слово вчителя. 

 Тема "Країнами та континентами. Франція та Італія"
Мета: розширити знання про країни та континенти, здійснити заочне турне країнами Франції та Італії, розвивати світогляд та інтерес до культурної спадщини різних країн.
Тип уроку: заочне турне.
Обладнання: ІКТ, презетації учнів, художні твори: В. Гюго, О. Дюма, О. Бальзак, А. Данте, Джоні Родарі, репродукції картин: К. Моне, Рафаель Санті, Рембрандт, Леонардо да Вінчі, Поль Сезан, музичний супровід: Россіні, Пучіні, Ф. Ліст, Й. С. Бах, Бетховен, відеофрагмент гранд-опери: Собор Паризької Богоматері (Нотрдам де Парі).
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети
Вислів: "Щезло все міцне й понуре
              Із величі твоїх минулих днів
              Лишилася хвиля, що тече в зажурі"
                                                          Франціско де Кеведо і Вільєгас
ІІІ. Актуаліазація опорних знань.
1.Відеосюжет: "Рим - вічне місто" (презентація учнів)
- Знайомтися  - Італія
- Столиця Рим
- Прапор країни
- Географічне положення
- Природа країни
- Історія розвитку
- Народонаселення
- Культура: Внесок Італії до європейської та світової культурної спадщини.
- Архітектура: архітектурні пам'ятки - Колізей, Пізанська вежа, Сієна, Кафедральний собор, Міланський собор (відеофрагмент).
- Музичне мистецтво: опери Пучінні, Росінні (прослуховування уривку опери)
- Образотворче мистецтво: сприймання мистецьких творів - Леонардо да Вінчі, Рафаєль Санті, Мікеланджело.
- Література: Джані Родарі (декламування уривку із творів).
2. Відеосюжет: "Франція - починається з Парижу" ( презентації учнів)
- Франція - законодавиця моди
- Географічне положення
- Прапор, герб, гімн Франції (Марсельєза)
- Символ країни  - Гальський півень ( легенда про символ країни)
- Офіційна назва: Французька республіка, країна Західної Європи, столиця м. Париж
- Національна квітка - лілея
- Клімат країни
- Найвища гора - Момблан
- Найбільші річки - Луара, Сена. Женевське озеро.
- Населення Франції - 60млн.20 тис.
- Архітектура: Папський, Авеньйонський палац, Замок Шамбор, курортне місто Лазурного берегу, Набережна місто Канни, Лувр, м. Ніцца - місто курорт, порт Моннако, музей воскових фігур, Єйфелева вежа, собор Паризької Богоматері.
- Музичне мистецтво: відеофрагмент музикла "Парі Нотр Дам".
- Образотворче мистецтво: живопис Рембрандт, Поль Сезан, Клод Моне. 
- Література: В. Гюго, О. Бальзак, О. Дюма (декламування уривку із творів).
ІV. Підсумок уроку. 

Заключне слово вчителя

Немає коментарів:

Дописати коментар